1993
De vierde generatie van Lavazza is toegetreden tot het bedrijf. Onze andere passies naast koffie - kunst, fotografie en design - vinden nieuwe vormen van expressie.
1993
Innovatie

In de jaren 40 bezocht Beppe Lavazza regelmatig de kunstenaarsscène van Turijn. Hier ontmoette hij de kunstenaars die hij vroeg om de eerste beroemde verzameling Lavazza-beeldjes te tekenen. Emilio Lavazza heeft dezelfde passie voor kunst en design meegekregen. Zijn vriendschap en samenwerking met Armando Testa is legendarisch en in 1995, ontwierp de grote creatieve kunstenaar uit Turijn het vijfde Lavazza-logo.

Product

Na de overname van de merken Bourbon en Suerte, lanceerde Lavazza in 1992 de Gualtiero Marchesi-blend. Dit was de eerste stap in een samenwerking met grote chef-koks, waarvan Marchesi een van de toonaangevende was op dat moment. Claudio Caramel zorgde voor de grafische elementen van het Lavazza Segno-barassortiment en patenteerde een kopje met zijn eigen ontwerp, dat vandaag de dag nog steeds wordt gebruikt.

Communicatie

De eerste Lavazza-kalender kwam voort uit een ontmoeting tussen Giuseppe Lavazza en Helmut Newton in 1993. Deze was zwart-wit, met afbeeldingen uit Parijs en Monte Carlo, en bracht de diepe band over tussen het in Turijn gevestigde bedrijf en koffie.

De reis gaat door
2004