Salon du Chocolat

Lavazza bij de Salon du Chocolat 2017 

Lavazza en Eraclea, allebei symbolisch voor Made in Italy, die staan voor respectievelijk koffie en warme chocolademelk, hebben een triomfantelijke terugkeer in de Salon du Chocolat van Milaan gemaakt. De Salon, een unieke kans voor maîtres chocolatiers en de crème de la crème van de industrie om elkaar te ontmoeten voor een evenement vol speciale gelegenheden, shows en cultuur, begon in 1994 in Parijs met als doel om het publiek toegang te bieden tot alle mogelijke vormen van chocolade. Tegenwoordig wordt het in 30 steden op vier verschillende continenten georganiseerd en wordt het gezien als het belangrijkste evenement ter wereld voor het 'voedsel van de goden'. Sinds 2016 wordt het ook in Milaan georganiseerd.

Verschillende proefsessies en een goede sfeer 

Lavazza, voor het derde jaar op rij de hoofdsponsor van het evenement, presenteerde de exquise producten die het speciaal voor de foodservice had ontworpen. De ¡Tierra!-blend, afkomstig uit gecertificeerde boerderijen van de Rainforest Alliance, stal de show. Een verzameling van verfijnde blends, op kunstige wijze gemengd door Lavazza, biedt een perfecte combinatie van smaken uit het gebied van de oorsprong. De Sensory Bar bood de mogelijkheid om de speciale uitvoering van Kafa te proberen, een 100% Arabica van enkele oorsprong van extreem hoge kwaliteit, gecombineerd met rum, gearomatiseerde wijnen en gran cru-chocolade. De beroemde patissier en Lavazza-merkambassadeur Loretta Fanella gaf een kookshow waarin ze een amandel- en banaan-specialiteit met Kafa-koffie van Lavazza demonstreerde, evenals een chocolade-koffiepudding met een koekje met anijssmaak en ¡Tierra!-koffie van Lavazza. Dennis Zoppi, met zijn goede vriend Luca Andrè van de Vegan Academy, bereidden in plaats daarvan verschillende cocktails op basis van de ¡Tierra!- en Kafa-koffies van Lavazza.