Mick Desmond is media en commercieel directeur bij Wimbledon. Hij is verantwoordelijk voor “alles wat te maken heeft met communicatie, inkomsten, zakelijke partners en media”.
Gepubliceerd op 02 augustus 17
Mick Desmond is media en commercieel directeur bij Wimbledon. Hij is verantwoordelijk voor “alles wat te maken heeft met communicatie, inkomsten, zakelijke partners en media”.
“We creëren allerlei content, en niet alleen over tennis: ook over wat er gebeurt in de Royal box, het eten, de mode, de sterren die aanwezig zijn...” Kort samengevat, Wimbledon moet constant veranderen om zichzelf te blijven.
Dit standpunt vertelt het verhaal van het langdurige, voortdurende succes van het oudste en meest prestigieuze Grand Slam-tennistoernooi in de wereld.
Het is een allesomvattende baan, die een zekere kennis vereist om het evenwicht te bewaren tussen innovatie en traditie, het tempo van de moderniteit bij te benen, zonder de ziel van het toernooi te verliezen. “Een opvallend voorbeeld hiervan,” vertelt hij ons over een Lavazza cappuccino, “zijn onze digitale platforms. Deze trekken vooral een jongere doelgroep, omdat ze op deze manier Wimbledon overal en altijd kunnen volgen.”