1947
De jaren van wedergeboorte na de Tweede Wereldoorlog. Italië werd in 1946 een Republiek; we overleefden de oorlog en de koffie-embargojaren.
1947
Innovatie

Mario, Beppe en Pericle Lavazza hadden een belangrijk inzicht op het moment dat ze besloten zich te concentreren op de verkoop van merkproducten, verpakte koffie, niet los.

Product

In 1947 werd het eerste Lavazza-logo ontworpen door Aerostudio Borghi in Milaan. De centrale letter “A” was groter dan de andere letters, een iconische ontwerpelement die altijd is gebleven. Twee jaar later patenteerde Lavazza een cilindrische container met een drukdeksel: het eerste Lavazza-blik was geboren.

Communicatie

Beppe Lavazza kende schilders en designers in de artistieke gemeenschap van Turijn en in 1949 gaf hij opdracht om de eerste verzameling Lavazza-beeldjes te ontwerpen. Dit leidde tot een archief bestaande uit 283 series van zes beeldjes.

De reis gaat door
1950