• Print
  • Bookmark

More info

Een paar van de waarden die Lavazza gemeen heeft met de hedendaagse Italiaanse en buitenlandse topchefs: de voortdurende inzet van het bedrijf voor topkwaliteit en het belang dat het hecht aan onderzoek hebben hun gelijke gevonden in de wereld van de haute cuisine. Alles begon in 1996, toen het Lavazza-Slow Food partnerschap werd gelanceerd, en het ging verder met een partnerschap met de Universiteit voor Gastronomische Wetenschappen in Pollenzo. Het Lavazza Training Center werd de universiteitszetel voor Masters in koffie.

Het Training Center, met zijn speciale afdeling voor product-experimenten, gaf in 1998 een extra impuls aan Lavazza's band met de wereld van de haute cuisine. De intuïtieve ideeën van het Lavazza Team zijn omgezet in nieuwe manieren om van koffie te genieten.

De overeenkomst met het sterke, innovatieve karakter van beroemde internationale en Italiaanse chefkoks, de sterren van de nieuwe nouvelle cuisine, was duidelijk en er werd al snel een reeks partnerschappen gevormd.

Het begon met Ferran Adrià in 2002, en het eerste succes van die ontmoeting was de verbazingwekkende Èspesso, de eerste koffie in eetbare vorm. Het Lavazza Training Center en het Adrià’s team werkten als een groep alchimisten aan een procedure om vorm te geven aan smaak en formaat. Het resultaat was het Lavazza Coffee Design project, met de creatie van nieuwe technieken en speciale gereedschappen (van sferificatie tot CoffeeCooler). Verder is er samenwerking met de beroemde Italiaanse chefs Carlo Cracco en Davide Oldani.

Lavazza is ook partner met verschillende belangrijke food events. : Lo Mejor de la Gastronomia in Spanje, Identità Golose in Italië en het Festival Off (Omnivore Food Festival) in Frankrijk.