• Print
  • Bookmark
The Smoking Cup

Lavazza onthaalt de bezoekers van het Italiaanse paviljoen op de Expo van Milaan 2015 met een gigantisch kopje dampende koffie. De damp van de hete koffie is een kolk van woorden en afbeeldingen uit de wereld van Lavazza.

Het idee is van de architect Fabio Novembre die al in 2011 samenwerkte met Lavazza en het project en de inrichting van de tentoonstelling voor de eerste 20 jaar van de kalender verzorgde.

Feeding the planet — Energy for life

De Wereldtentoonstelling 2015 in Milaan opent op 1 mei en sluit op 31 oktober 2015. Zes maanden ontdekken, ontmoeten en converseren rondom het thema "De planeet voeden, energie voor het leven". Meer dan 130 landen presenteren in Milaan hun eigen visie op en interpretatie van voeding, milieu en duurzaamheid voor de toekomst van onze planeet. "Kunnen we de hele wereldbevolking voedsel en water garanderen? Voedsel veiliger maken? Nieuwe oplossingen en nieuwe perspectieve bieden om de biodiversiteit van de planeet te beschermen?" Dit zijn de vragen waarop debatten en evenementen proberen te antwoorden.

Het aroma van onze koffie zal de bezoekers meeslepen in een geurige kolk van woorden en
afbeeldingen met LED's die ook de naam Lavazza vormen.
EXPO, world's fair

De Expo bezoeken, is een bezoek brengen aan een themapark waar je alles kunt leren over wat we elke dag eten en drinken, welke producten de beste zijn en hoe we een bredere kijk op de wereld kunnen krijgen. De hoofdrolspeler in de ruimte van Lavazza is ¡Tierra! Intenso, de blend van 100% uit duurzame plantages afkomstige koffies, ontleent zijn naam aan het eerste project voor sociale bedrijfsverantwoordelijkheid dat vanaf 2002 volledig op touw werd gezet door Lavazza. ¡Tierra! is ook het eerste project voor duurzame ontwikkeling dat wordt vertaald in een reeks producten met een uitmuntende kwaliteit die voortdurend evolueert.

Vivaio Italia— de kwekerij, het middelpunt van het Italiaanse paviljoen.
Bij een kopje koffie

Bij het enorme koffiekopje van Lavazza in het Italiaanse paviljoen kunnen de bezoekers van de Wereldtentoonstelling allerlei ontdekken en bijkletsen. Koffie is sinds de eerste dag een sociaal ritueel en de beste manier om mensen te onthalen, met andere mensen te kletsen, even op adem te komen of je werk te onderbreken. Het is een belangrijke vorm van socialiseren met een lange traditie die in Ethiopië en in de Arabische landen begon en zich daarna verspreidde in het Westen.

Vivaio Italia — De kwekerij Italië

De kwekerij, symbool voor groei en vorming, is het idee waarop het hele paviljoen van Italië stoelt. In het kader van dit concept selecteert Lavazza jonge barista's die afstuderen aan de beroemdste Italiaanse hotelscholen om ze op te leiden en te betrekken bij het concrete beheer van het aan de koffie gewijde pleintje Piazzetta Tematica Caffè en bij het onthaal van de bezoekers.

Zodat de Expo 2015 Milaan een mooie kans wordt om te groeien, vooral voor de jongsten.