• Print
  • Bookmark

LEIDRAAD BIJ DE MELANGES

Enkele tips om onze melanges beter te begrijpen en te kiezen


Branding
Branding Perfect koffiebranden vergt een evenwicht tussen warmte (rond 210 en 230 °C) en tijd: hoe lang de groene koffie aan een bepaalde temperatuur wordt blootgesteld. Het evenwicht hangt af van de samenstelling van de melange en van de manier waarop de koffie zal worden bereid.

Lavazza heeft specifieke brandingcyclussen geformuleerd die de unieke kwaliteiten van elke melange benadrukken en de diverse nuances van body, zoetheid en aroma op de voorgrond te brengen.
 
Licht: Een lichte branding wordt gebruikt om de body en de intensiteit te verhogen.
Gemiddeld: Een gemiddeld lange brandingcyclus benadrukt het aroma en de zoete smaak, vooral van de Arabica-melanges
Donker: Donkere brandingcyclussen zijn voorbehouden voor espresso omdat ze de koffie romig maken en een volle smaak geven.


Intensiteit Wij delen onze koffies in tien profielen in op basis van aroma, body en smaak. Iedere koffie heeft een andere intensiteit, die het resultaat is van onze kundigheid op het gebied van mengen en branden:

1-4: koffie met een lichtere body en delicate smaken.
5-7: evenwichtige koffie met rijke smaken.
8-10: koffie met een ronde body en rijke aroma's.

Intensiteit