• Print
  • Bookmark

NIEUWE FLAGSHIP STORE GEOPEND IN MILAAN

Een verrassend, multisensorisch traject waarin u koffie kunt proeven "zoals u die nog nooit heeft gezien".

De kunst van de koffie vindt een nieuwe uitdrukkingsvorm in het multisensorische traject van de nieuwe Lavazza Flagship Store. Een ruimte met een verrassende, moderne stijl voor een koffie "zoals u die nog nooit heeft gezien".

Op 19 september wordt aan de Piazza San Fedele in Milaan de nieuwe Lavazza Flagship Store geopend. Een eclectische, indrukwekkende ruimte die in vier gebieden is verdeeld, waarin Lavazza alle nuances van zijn koffie bespreekt en aanbiedt.

«De opening in Milaan, de stad die in de afgelopen jaren een referentiepunt voor Italië in de wereld is geworden, maakt deel uit van een breder internationaal plan dat het belangrijke en uitdagende doel heeft om bij te dragen aan het vernieuwen van het imago van het merk. Dit is daarvan de eerste etappe, waarin nieuwe Stores worden geopend op de belangrijkste markten voor het bedrijf». Giuseppe Lavazza, Vicepresident van Lavazza

«We geloven sterk in dit project, dat tot doel heeft om iedereen de mogelijkheid te biedenhet beste van de Lavazza-koffiewereld te beleven.We zullen het publiek verrassen met de unieke vormen van het Coffee Design die zijn ontstaan uit een diepgaande expertise op het gebied van experimenteren in combinatie met de wereld van de haute cuisine, in een ruimte die in al zijn elementen de geschiedenis en het karakter uitdrukt van een bedrijf dat zich vanaf het begin heeft ingezet voor het verspreiden van de echte Italiaanse traditie van de koffie, met een blik die altijd op de toekomst en op innovatie is gericht».
Marco Lavazza, Vicepresident van Lavazza


Flagship Store Lavazza

De reis door de wereld van de koffie begint in het gebied van het Coffee Design, het nieuwe vakgebied waarin de avant-garde van het food design samenkomt met koffie in nieuwe, verrassende combinaties van smaken, gecreëerd door belangrijke chef-koks van internationaal formaat.
Een echte cooking show die tot spectaculaire culinaire innovaties leidt, zoals mousse, kaviaar, Coffetails en onverwachte nieuwe smaaksensaties.

In het gebied Fresh Roasted kunt u de kunst van het branden en melangeren ontdekken, die werd geïntroduceerd door de oprichter Luigi Lavazza in 1859. De klanten zijn getuige van de transformatie van de koffiebonen in de speciale koffiebrander en kunnen daarna selecties van de beste single-origins en melanges proeven en kopen.

In de ruimte Angolo Caffetteria kunnen de hoogwaardige Lavazza-melanges worden geproefd in de vorm van historische recepten en lokale nieuwe interpretaties van espresso.

De ruimte Slow Coffee ten slotte, is gewijd aan de magie van de transformaties die de uitmuntende smaak van single-origins en blends extra benadrukken via verschillende extractiesystemen, van de sifon tot de Chemex, van cold-brew tot de klassieke moka.

Het food-aanbod maakt de ervaring compleet: dankzij het advies van de beroemde chef-kok Albert Adrià wordt de traditionele Italiaanse keuken opnieuw geïnterpreteerd in small bite-formaat met ingrediënten van topkwaliteit.

Een nieuwe gelegenheid om Lavazza-koffie te beleven in een traject waarin alle zintuigen worden aangesproken en gestreeld.