x

NIEUWE IDEEËN
OM DE CRISIS TE OVERWINNEN.

De jaren ’70 zijn een moeilijke periode voor
de Italiaanse economie.

  • Beppe Lavazza, 1968
  • Foto's van Giuseppe (Beppe) Lavazza — Reis in Brazilië met zijn zoon Emilio Lavazza, 1970
  • Pericle Lavazza in het laboratorium waar de koffie wordt geproefd, jaren '60
  • Pericle Lavazza op de afdeling Kwaliteitscontrole, jaren '70
  • Reis in Brazilië van Emilio Lavazza met Pericle Lavazza, jaren '70

Beppe Lavazza, 1968

Foto's van Giuseppe (Beppe) Lavazza — Reis in Brazilië met zijn zoon Emilio Lavazza, 1970

Pericle Lavazza in het laboratorium waar de koffie wordt geproefd, jaren '60

Pericle Lavazza op de afdeling Kwaliteitscontrole, jaren '70

Reis in Brazilië van Emilio Lavazza met Pericle Lavazza, jaren '70

1970-1971 stock book and notebook Emilio Lavazza

Er wordt ook minder koffie geconsumeerd. En juist in crisistijden is er behoefte aan innovatie.
#INNOVATIE

Na de Pergamin en het blik brengt de vacuüm verpakte zak al het aroma van de Lavazza-koffie bij ons thuis.

Qualità Rossa, nog steeds een van de favoriete melanges van de Italianen, is de eerste melange die op deze manier wordt verpakt voor de detailhandel, in 1971.

Qualità Rossa - Pack - 1971
Citation

Studie en onderzoek om vooruit te kijken.

Logo - “Il caffè espresso al bar la macchina espresso” - 1983

En dat is niet alles. Het Luigi Lavazza-Centrum voor Studie en Onderzoek naar Koffie, nog steeds de belangrijkste school ter wereld op het gebied van koffie, wordt in die jaren opgericht, in 1979.

Het Training Center Lavazza biedt nog steeds scholing en innovatie en verspreidt de espresso-cultuur in de hele wereld.

Training Center - meeting room 1

Schetsen van de advertenties met Nino Manfredi