x

DE WEDEROPSTANDING
NA DE TWEEDE WERELDOORLOG.

In 1946 wordt Italië een republiek.
We hebben de oorlog en de periode dat de import van koffie
was geblokkeerd doorstaan.

  • Prijs San Luigi, 1947 (Mario, Beppe en Pericle Lavazza — Foto's)
  • Mario, Beppe en Pericle Lavazza — Bezoek van een Braziliaanse delegatie aan de branderij aan de Corso Giulio Cesare, 1950
  • Mario, Beppe en Pericle Lavazza — Bezoek van een Braziliaanse delegatie aan de branderij aan de Corso Giulio Cesare, 1950

Prijs San Luigi, 1947 (Mario, Beppe en Pericle Lavazza — Foto's)

Mario, Beppe en Pericle Lavazza — Bezoek van een Braziliaanse delegatie aan de branderij aan de Corso Giulio Cesare, 1950

Mario, Beppe en Pericle Lavazza — Bezoek van een Braziliaanse delegatie aan de branderij aan de Corso Giulio Cesare, 1950

1946

Mario, Beppe en Pericle Lavazza hebben het juiste voorgevoel en specialiseren het bedrijf in de verkoop van koffie: geen losse koffie meer, maar verpakt met het merk op de verpakking.
#IDEEËN

Het eerste Lavazza-logo wordt in 1946 gemaakt door Aerostudio Borghi uit Milaan.

De centrale letter "A", die groter is dan de andere letters, is nog steeds ons kenmerk.

Logo - First Lavazza logo - 1946
1946

Goede ideeën
werken langer.

Lavazza Blend - 1950-60

Zo onderscheiden we ons in Italië ook nog steeds door de serie televisiereclames "Paradiso Lavazza" (Lavazza-paradijs), die afstamt van de eerste reclameslogan "Lavazza Paradiso in Tazza" (“Lavazza-koffie, de hemel in een kopje”) uit 1950.

1953: de Lavazza-plaatjes vertellen over grote sportevenementen