• Print
  • Bookmark
Lavazza International TV Campaigns - The Coffee of Wimbledon 2010-2012 Lavazza internationale tv-campagnes - De koffie van Wimbledon
2008-2009 Lavazza internationale tv-campagnes - Trevi
The new face of the Lavazza Heaven 2012 Lavazza tv-campagnes ITALIË - Het nieuwe gezicht van het Lavazza-paradijs



Enrico Brignano is de nieuwkomer: zoals altijd verwelkomd door Petrus (Riccardo Garrone) en een kopje heerlijke Lavazza-koffie.

The first product ambassador: Nino Manfredi. 2011 Lavazza reclamespot bioscopen ITALIË - Favola A Modo Mio



In 2011 wordt er een speciale campagne gemaakt voor bioscopen, voor de nieuwe A Modo Mio-machine, de Favola.


 

Bonolis e Laurenti arrivano in Paradiso 2000-2011 Lavazza tv-campagnes ITALIË - Bonolis en Laurenti gaan naar de hemel

 

 

Bonolis en Laurenti nemen het stokje over van Tullio Solenghi. Dit enorm vermakelijke komische duo converseert met een stem buiten beeld — die van Lavazza —, waardoor de onzinnige sfeer van deze commercials nog meer wordt versterkt.

S’ode un grido nella pampa...Carmencita è tornata! 2005 Er klinkt een schreeuw op de pampa...Carmencita is terug!

 

 

Het ultieme icoon van de geschiedenis van de Lavazza-reclames keert terug op tv met een sitcom van 10 afleveringen. Een evergreen die actueler is dan ooit: een cultfiguur voor al haar fans.

Nasce la campagna TV del Paradiso. 1995-1999 Lavazza tv-campagnes ITALIË - De Paradiso tv-campagne wordt gelanceerd

 

 

Met bekende regisseurs van het kaliber van Alessandro D'Alatri en Gabriele Salvatores en een beroemdheid als Tullio Solenghi, vergezeld van de altijd aanwezige Petrus (Riccardo Garrone), zien de jaren 1990 ironische, naïeve avonturen in een paradijsdecor vol wolken en engelen waarin de verschillende melanges van Lavazza-koffie worden bezongen, van Crema e Gusto tot Qualità Oro.

Four in one 1993-1994 Lavazza tv-campagnes ITALIË - Vier in één



Lavazza stelt nieuwe productambassadeurs aan. De nieuwe tv-reclames van Lavazza draaien om vier sterren: Luciano Pavarotti, Monica Vitti, Giorgio Forattini en Bud Spencer.

 

Lavazza TV Campaigns ITALY - The first product ambassador: Nino Manfredi 1977-1992 Lavazza tv-campagnes ITALIË - De eerste product-ambassadeur: Nino Manfredi

 

 

 

Televisie is nu in kleur en is overal aanwezig. De tv blijft zich ontwikkelen en Carosello verdwijnt van het scherm.
Lavazza en Armando Testa kiezen een nieuwe tv-campagne met een sterk verhalend karakter, met één enkele productambassadeur.
Tot 1993 was die ambassadeur een zeer populaire Italiaanse acteur, die Lavazza-koffie een gezicht gaf: Nino Manfredi.

 

The arrival of Caballero and Carmencita on Carosello 1960-1976 Lavazza tv-campagnes ITALIË - De verschijning van Caballero en Carmencita in Carosello



Twee personages die een heel tijdperk zouden bepalen maakten hun entree op het enige zwart-witkanaal van de RAI, in het enige commerciële programma van die tijd: Carosello.

Het waren Caballero en Carmencita, de sterren van “Liefde op het eerste gezicht”, de Paulista-serie die het Italiaanse tv-publiek vermaakte tot halverwege de jaren 1970.